او
در تاریخ 1 ژوئیه درگذشت، تحقیقات نشان داد که او دچار سوء تغذیه و کم آبی
بود و پدر و مادر او و کشیش مسئول با سهل انگاری متهم شدند.
Anneliese میشلاز ویکیپدیا ، دانشنامه آزادAnneliese میشلAnneliese میشل 2.JPGمتولد 1952 سپتامبر 21Leiblfing ، باواریا، آلمان غربدرگذشت 1976 ژوئیه 1 (23 ساله )علت مرگگرسنگی و کم آبی .استراحت محلKlingenberg هستم اصلی بایرنملیت آلمانیشناخته شده برای در اختیار داشتن شیطانی قرار ، مرگ پس از طردمذهب مسیحی ( کاتولیک )
Anneliese
میشل ( 1952 سپتامبر 21 - 1 ژوئیه 1976) یک زن کاتولیک آلمان که تحت عمل
جنگیری و در همان سال به دلیل توقف مداخله های پزشکی و روانپزشکی مرده بود،
تحقیقات و دادگاه که به دنبال جلب توجه عمومی، و فیلمجن گیری از امیلی رز است که آزادانه در او است. هنگامی که میشل شانزده بود ، او تا به حال اولین حمله صرع او و مبتلا به صرع تشخیص داده شد. او به زودی در افسردگی بود و در یک بیمارستان روانی تحت درمان قرار گرفت . تا سال 1973 ، او تحمل اشیاء مختلف مذهبی تبدیل شد و شروع به شنیدن صدای . وضعیت او بدتر شده ، با وجود مصرف داروهای مختلف، و او به خودکشی شد. خانواده او به زودی متقاعد شده بود او صاحب شد و جنگیری ، که در ابتدا رد شد به یک کشیش کاتولیک به دادگاه تجدید نظر . در سال 1975، پس از تردید بسیار ، دو کشیش مجوز از اسقف محلی و مراسم جنگیری در secretively او انجام شده است.
او
در تاریخ 1 ژوئیه درگذشت، تحقیقات نشان داد که او دچار سوء تغذیه و کم آبی
بود و پدر و مادر او و کشیش مسئول با سهل انگاری متهم شدند. گفته
شد که مرگ او را به علت فشار از مراسم بود و این تحقیقات به این نتیجه
رسیدند که او می تواند ذخیره شده است اگر کمک های پزشکی حتی یک روز قبل به
او داده شد. در این مورد رسانه ها و توجه عمومی را به خود جلب از کلیسای کاتولیک اجازه چنین مراسم قدیمی انجام شود . پس از حکم گناه،متهم را به شش ماه زندان محکوم شد اما با توجه به سه سال حبس تعلیقی و جریمه شد. مورد به عنوان شناسایی نادرست از یک بیماری روانی ، غفلت ، سوء استفاده و هیستری مذهبی خوانده می شوند.
محتویات
1 زندگی
2 درمان روانپزشکی
3 جن گیری و مرگ
4 دادستان
4.1 دادگاه
5 نبش قبر و پس
6 همچنین نگاه کنید به
7 پیوند به بیرون
8 منابعی برای مطالعات بیشتر
9 پیوند به بیرون
زندگی
میشل در 21 سپتامبر سال 1952 در Leiblfing ، باواریا، آلمان غرب در یک خانواده کاتولیک متولد شد. او همراه با سه خواهر با پدر و مادر او ، جوزف و آنا به ارمغان آورد. او عمیقا مذهبی بود و دو بار در هفته به جرم رفت. وقتی او شانزده ساله بود، او دچار تشنج شدید و با داشتن صرع تشخیص داده شد. در سال 1973، میشل فارغ التحصیل شد و در دانشگاه ایالت آزاد ساکسونی پیوست. همکلاسی اش بعدها او به عنوان " خارج شده و بسیار مذهبی " توصیف شده است. [ 1] [2 ] [3]درمان روانپزشکی
در ماه ژوئن سال 1970، میشل تشنج سوم در بیمارستان روانی که در آن او ماندن شده بود رنج می برد. او داروهای ضد تشنج برای اولین بار ، از جمله دیلانتین ، که در مورد کاهش فوری را نمی تجویز شد. او
شروع به صحبت کردن در مورد دیدن " چهره شیطان" در زمان های مختلف از روز
است. [1] در همان ماه ، او به مواد مخدر دیگر، Aolept ، که شبیه به
کلرپرومازین است و در درمان جنون مختلف از جمله اسکیزوفرنی استفاده می شود و
رفتار آشفته تجویز شد [2]
در افسردگی سال 1973 ، او شروع به توهم در حالی که دعا ، و در مورد صدای
گفتن او را که او " سر در گم " بود و " فاسد در جهنم " شنیدن شکایت کرده
است. [ 4 ] درمان میشل در یک بیمارستان روانی به سلامت خود را بهبود نمی
بخشد و افسردگی او بدتر شده است. درمان دراز مدت به هر دو کمک کند، و او بزرگ شد به طور فزاینده با مداخله پزشکی نا امید. به عنوان یک کاتولیک مؤمن ، او شروع به آن نسبت به در اختیار داشتن شیطانی . میشل تحمل از مکان های مقدس و اشیاء ، مانند صلیب عیسی تبدیل شد. [1]
میشل
با یک دوست خانوادگی که به طور منظم مانند زیارت سازمان یافته به " اماکن
مقدس " نه به طور رسمی توسط کلیسا به رسمیت شناخته شده به سان دامیانو رفت.
[ 5 ] اسکورت او نتیجه گرفت که او را از در اختیار داشتن شیطانی رنج می
برد چرا که او قادر به گذشته صلیب عیسی به راه رفتن و برای نوشیدن آب از چشمه مقدس خودداری کرد. هر
دو او و خانواده اش قانع شد و چند کشیش مشورت ، درخواست جنگیری . [4] کشیش
کاهش یافته است، توصیه می شود ادامه درمان پزشکی و خانواده اطلاع داد که
exorcisms مورد نیاز اجازه اسقف است. در
کلیسای کاتولیک ، تایید رسمی برای جنگیری داده شده است زمانی که فرد به
شدت ضوابط تعیین شده ، سپس آنها در نظر گرفته و از در اختیار داشتن (
infestatio ) و تحت کنترل شیطانی رنج می برد . تنفر
شدید برای اشیاء مذهبی و " قدرت فوق العاده " برخی از اولین نشانه . [ 3 ]
میشل از لحاظ جسمی بدتر و پرخاشگری ، آسیب به خود نمایش داده می شود ،
ادرار خود را نوشید و حشرات خوردند . در نوامبر سال 1973، میشل درمان خود را با Tegretol ، تثبیت کننده مواد مخدر و خلق و خوی ضد تشنج آغاز شده است. او در طول این دوره از مراسم مذهبی داروهای ضد سایکوز تجویز شد و این
اغلب تا زمانی که مدت کوتاهی پیش از مرگ او انجام گرفته است. [2] [ 6 ]جنگیری و مرگ
کشیش
ارنست دگرساز ، و آنها را ملاقات کرد ، پس از دیدن او اعلام کرد که او نمی
" شبیهبه صرع " و که او را نمی بیند او را دچار تشنج شد . [ 5 ] دگرساز بر
این باور بودند که او را از در اختیار داشتن شیطانی رنج می برد و خواست
های محلی اسقف اجازه می دهد تا جنگیری . در
نامه ای به او در سال 1975 ، میشل نوشت ، و نیز یک بار به او گفت ، "من می
خواهم برای دیگر رنج می برند :" من هیچ چیز، همه چیز را در مورد من غرور
است ، باید چه کار کنم ، من به منظور بهبود، شما برای من دعا هستم " مردم
... اما این خیلی بی رحمه " . [ 3 ] در سپتامبر همان سال ، اسقف جوزف
اشتانگل اعطا کشیش اجازه آرنولد Renz با توجه به Rituale Romanum از 1614
به دفع کردن ، اما دستور داد پنهان کاری در کل. [ 7 ] Renz انجام اولین جلسه در تاریخ 24 سپتامبر . [ 4 ] پدر و مادر او به دنبال درمان های پزشکی را متوقف و تنها در مراسم جنگیریمتکی بود. [
3 ] 67 جلسه جنگیری، یک یا دو هر هفته به مدت چهار ساعت ، بیش از حدود ده
ماه در 1975-1976 انجام شد. میشل شروع به صحبت کردن به طور فزاینده ای در
مورد "مرگ به جبران کردن برای جوانان متمرد از روز و کشیش مرتد کلیسای مدرن " ، و او حاضر به سوی پایان غذا خوردن. [ 4 ]
در تاریخ 1 ژوئیه سال 1976، میشل در خانه اش درگذشت. گزارش
کالبد شکافی اعلام علت سوء تغذیه و کم شدن آب بدن به دلیل بودن در یک حالت
نیمه گرسنگی تقریبا به مدت یک سال در حالی که مراسم جنگیری انجام شد [8]
او وزن 30 کیلوگرم (68 پوند) و روز قبل ، او شکسته بود . زانو به علت genuflections مستمر و قادر به حرکت بدون کمک ، و گزارش شده است که به پنومونی مبتلا شده است. [ 6 ]تعقیب قانونی
پس از تحقیقات ، دادستان دولتی [ 9 ] اعتقاد داشت که مرگ میشل می تواند حتی یک هفته مانع قبل از او فوت شده است.
در
سال 1976 ، دولت پدر و مادر میشل و کشیش ارنست دگرساز و آرنولد Renz با
قتل غفلت عنوان شده است. [ 10 ] در مورد بدن میشل در نبش قبر شد و نوار به
دادگاه از exorcisms در طول یازده ماه است که منجر به مرگ او را پخش می
کردند. [ 11 ] پدر و مادر توسط اریک اشمیت - Leichner دفاع شد. دولت
ادعا می کند که هیچ طرف های درگیر زندانی می شود ، به جای جمله توصیه می
شود برای کشیشخوب بود و دادستان گفت که پدر و مادر از مجازات از مطالعه حذف
آنها به عنوان " رنج می برد به اندازه کافی " بود، [ 10 ] که یک معیار در
مجازات آلمان قانون، CF . § 60 StGB .محاکمه
دادگاه در 30 مارس سال 1978 در دادگاه منطقه آغاز شده و علاقه شدید به خود جلب کرد . قبل
از دادگاه ، پزشکان شهادت داد که میشل برخوردار نشده بود ، بیان کرد که
این اثر روانی به دلیل تربیت مذهبی سخت او و صرع او بود ، اما دکتر ریچارد
راث ، که برای کمک های پزشکی توسط کلید Alt خواسته شد ، گفته می شود او در
گفت: جنگیری،
که "هیچ تزریق در برابر شیطان ، Anneliese وجود دارد " . [4] کشیش وکلای
حفظ توسط کلیسا و دفاع شدند ، و اشمیت - Leichner ، که پدر و مادر دفاع ،
ادعا کرد که طرد قانونی بود که قانون اساسی آلمان شهروندان در اعمال محدودیت از باورهای دینی خود محافظت می شود. دفاع
بازی نوار ضبط شده در جلسات جنگیری، گاهی اوقات شامل می شود " شیاطین
استدلال " ، به دفاع از ادعای خود را که میشل برخوردار بود که ادعا شد . هر دو کشیش بر روی آن اصرار داشت و مدعی بود شش شیاطین از جمله آدولف
هیتلر ، یهودای اسخریوطی و نرم افزار Nero وجود دارد ، آنها در ادامه گفت
که او در نهایت به دلیل طرد درست قبل از مرگ او آزاد شد [ 9 ] .
اسقف گفت که او از سلامت او نگران کننده آگاه نیست که او از جنگیری تصویب شده و به شهادت نیست. متهم
به جرم قتل نفس ناشی از سهل انگاری پیدا شد و به شش ماه زندان ( که بعدها
به حالت تعلیق درآمد ) و سه سال حبس تعلیقی محکوم شدند. [ 9 ] این یک جمله
به مراتب سبک تر از پیش بینی بود ، [ 4 ] اما آن را بیش از این بود درخواست شده توسط دادستان ، که از آنها خواسته شده بود که کشیش فقط جریمه می شود و این که پدر و مادر گناه اما مجازات نمی یافت . کلیسای تصویب چنین مراسم جنگیری قدیمی از مد افتاده توجه عموم و رسانهها به خود جلب کرد . مورد به عنوان شناسایی نادرست از بیماری های روانی ، غفلت ، سوء استفاده، و هیستری مذهبی خوانده می شوند. [ 12 ]نبش قبر و پس
پس از محاکمه ، پدر و مادر از مقامات برای اجازه نبش قبر باقی مانده است از دختر خود خواسته . دلیل رسمی ارائه شده توسط پدر و مادر به مقامات بود که میشل در عجله بی مورد در یک تابوت ارزان به خاک سپرده شده است. تقریبا دو سال پس از دفن ، در 25 فوریه سال 1978، بقایای او را در یک تابوت بلوط جدید پوشیده شده با قلع جایگزین شد. راهبه
کرملی از منطقه Allgäu ، جنوب بایرن، پدر و مادر گفت که او یک چشم انداز
از بدن که هنوز دست نخورده دختر خود را که تصدیق شخصیت فوقالعاده از مورد
بود. گزارش های رسمی دولت است که بدن از نشانه های زوال سازگار با مته سوراخ کردن . exorcists متهم از دیدن بقایای میشل دلسرد شدند. آرنولد Renz بعد اظهار داشت که او را از ورود به سردخانه جلوگیری شده بود. [ 6 ]
در
سال 1984، اسقف دادخواست به واتیکان ساخته شده در مورد مراسم جنگیری و یک
کمیسیون به تصویب رسید در تصمیم گیری است که او بیمار روانی بود ، در
اختیار نیست. [ 13 ] قبر او هنوز هم یک مرکز زیارتی برای مؤمنان حاشیه ای
تبدیل شد. اولریش
نیمان، یک کشیش یسوعیون ، دکتر و روانپزشک ، که کشیش در مورد جنگیری تماس
بگیرید ، گفت: واشنگتن پست، "به عنوان یک دکتر ، من می گویم هیچ چیزی به
اختیار وجود دارد ... به نظر من، این بیماران دچار بیماری روانی هستند. من
با آنها دعا است، اما این به تنهایی کمکی نمی کند . شما باید برای مقابله
با آنها را به عنوان یک روان پزشک است، اما در همان زمان ، وقتی که بیمار
از شرق اروپا می آید و بر این باور است که او توسط شر اختلال، آن را به
اشتباه خواهد بود به چشم پوشی از سیستم باور خود . " نیمان
بیشتر گفت که او فکر نمی کند که او یک جن گیر است و آیین روم از 1614 عمل
نمی کنند. [ 4 ] تعداد exorcisms رسمی در آلمان به دلیل این مورد برای
استفاده گسترده تر کاهش یافته است ، به رغم حمایت پاپ بندیکت شانزدهم از آن نسبت به پاپ ژان پل دوم ، که قبلا ساخته شده است که قوانین سختگیرانه تر شامل موارد تنها نادر در سال 1999. [ 13] [14 ] [ 15 ]
سه فیلمجن گیری امیلی رز ( که در دادگاه و نه طرد تمرکز ) ، مرثیه و
Anneliese :نوار جن گیر ، به طور آزادانه در داستان میشل در بر [1]
در سال 2013 ، یک آتش سوزی در خانه ای که او زندگی می کردند و پلیس محلی
گفت که یک مورد آتش سوزی بود ، برخی از مردم آن را به این مورد نسبت داده
می شکست. [ 6 ] [ 16] [17 ]همچنین مشاهده کنید
جنگیری در کلیسای کاتولیک
جنون
در اختیار داشتن روح
پیوند به بیرون
" IL MEGLIO DEL WEB L' esorcismo دی Anneliese میشل terribile . storia UNA . VIDEO . " ( به ایتالیایی ) . Sicilia Informazioni . 2012 ژانویه 16 . بازیابی 2013 ژوئن 26 .
انجمن علوم اعصاب ( 2011 فوریه 18 ) . SFN 2010 - نانو ، تم H ، سخنرانی های ، سخنرانی های ویژه ، سمپوزیوم ها / Minisymposia ، کارگاه ها، ماهواره ها ، و اجتماعی . کو - ترومن فن آوری . ص. 6 . ISBN 978-1-61330-001-5 . بازیابی 2013 ژوئن 27 .
پاریس ، آندره (31 مه 2003) . " Unreiner Geist ، weiche ! " ( در آلمان). Taz.de. بازدید در تاریخ 15 مه 2011.
هانسن، اریک T. (4 سپتامبر 2005). " چه در نام خدا ؟ ! " . واشنگتن پست . بازیابی 27 مه 2009
مصاحبه در " lebt شیطان - مرگ Rückkehr پردازنده Exorzismus " ، سال 2006، WDR، مستند توسط هلگ کرامر .
اریک Borsje ( 2013 ژوئن 17 ) . " Duitslands beroemdste horrorhuis afgebrand " (به زبان هلندی ) . HLN.BE. بازیابی 2013 ژوئن 25 .
"زن کشیش متقاعد برخوردار بود " . ویندزور استار . 1978 آوریل 4 . برگرفته 2011 مه 14 .
" دین و مذهب : A پدیده ترس " . زمان . 1976 سپتامبر 6 . بازیابی 25 آوریل 2010 .
" جنگیری عجیب و غریب تساوی شرایط به حالت تعلیق در زندان " . فشار و پیک . 1978 آوریل 22 . بازیابی 2013 ژوئن 26 .
مایکل Getler ( 1978 آوریل 21 ) . " جیغ و فریاد زنی پوسس . دادگاه آلمان می شنود نوار در جن گیری مرگ دادگاه " . واشنگتن پست .
بخاری گازی، شومینه ، جین (8 دسامبر 2005). "
دختر مدرسه ای شیطان ؛ ؟ گزارش ویژه / اعتقاد به او توسط شیطان ، مادر این
دختر را به نام در یک تیم از exorcists وقتی که او با درد شدید درگذشت پدر
و مادر او هر دو را با کشتن او متهم شدند اما چه کسی واقعا به این فاجعه
مقصر برخوردار بود " . ایمیل های روزانه .
Duffey ، جان M. (2011) . درس های آموخته شده :Anneliese میشل جن گیری . ISBN 978-1-60899-664-3
" برنامه ریزی لهستانی مرکز جن گیری جرقه علاقه به آلمان " . DW . برگرفته 2013 ژوئیه 31 .
" کاتولیک های آلمان را به عقب جنگیری " . محلی . 2008 مه 21 . برگرفته 2013 ژوئیه 31 .
" کاتولیک Q & A با توجه به مورد Anneliese میشل " . EWTN . بازیابی 2013 ژوئن 27 .
SAT.1 تلویزیون (12 جون 2013) . " (فیلم و متن ) Klingenberg - Exorzismus : ؟ Haben Satanisten dieses هاوس angezündet " (به زبان آلمانی ) . SAT.1 . بازیابی 2013 ژوئن 12 .
هلموت Reister ( 2013 ژوئن 16 ) . " Abgebrannt - داس Exorzisten - هاوس " (به زبان آلمانی ) . Abendzeitung . بازیابی 2013 ژوئن 16 .
منابعی برای مطالعات بیشتر
گودمن ، Felicitas D. (1988) . چگونه در مورد شیاطین : مالکیت توپ و جن گیری در جهان مدرن . ایندیاناپولیس : انتشارات دانشگاه ایندیانا . ISBN 0-253-32856- X .
گودمن ، Felicitas D. (1981)جن گیری از Anneliese میشل . یوجین : انتشارات منابع . ISBN 1-59752-432-8 .
Getler ، مایکل . " جیغ و فریاد زنی پوسس : دادگاه آلمانی نوار در جن گیری مرگ دادگاه می شنود " در واشنگتن پست ( 1978 آوریل 21 )
Anneliese Michel
Born | 21 September 1952 Leiblfing, Bavaria, West Germany |
---|---|
Died | 1 July 1976 (aged 23) |
Cause of death
|
Starvation and dehydration. |
Resting place
|
Klingenberg am Main, Bavaria |
Nationality | German |
Known for | Supposed demonic possession, death after exorcism |
Religion | Christian (Roman Catholic) |
Anneliese Michel (21 September 1952 – 1 July 1976) was a German Catholic woman who underwent an exorcism and died in the same year because of stopping medical and psychiatric intervention; the investigation and court case which followed attracted public attention, and the film The Exorcism of Emily Rose is loosely based on her. When Michel was sixteen, she had her first epileptic attack and was diagnosed with temporal lobe epilepsy. She was soon in depression and was treated at a psychiatric hospital. By 1973, she became intolerant of various religious objects and began to hear voices. Her condition worsened, despite taking various medications, and she became suicidal. Her family was soon convinced she was possessed and appealed to a Catholic priest for an exorcism, which was rejected at first. In 1975, after much hesitation, two priests got permission from the local bishop and performed exorcism rites on her secretively.
She died on 1 July, an investigation revealed that she was malnourished and dehydrated; her parents and the priests responsible were charged with negligence. It was stated that her death was due to the strain of the rites and the investigation concluded that she could have been saved if medical help was given to her even a day before. This case attracted media and public attention since the Catholic church allowed such an old rite to be performed. After a guilty verdict, the defendants were sentenced to six months in jail but given three years of probation and a fine. The case has been labelled as a misidentification of a mental illness, negligence, abuse and religious hysteria.
Contents
Early life
Michel was born on 21 September 1952 in Leiblfing, Bavaria, West Germany to a Catholic family. She was brought up along with three sisters by her parents, Josef and Anna. She was deeply religious and went to mass twice a week. When she was sixteen, she suffered a severe convulsion and was diagnosed with having temporal lobe epilepsy. In 1973, Michel graduated and joined the University of Würzburg. Her classmates later described her as "withdrawn and very religious".[1][2][3]
Psychiatric treatment
In June 1970, Michel suffered a third seizure at the psychiatric hospital where she had been staying. She was prescribed anti-convulsion drugs for the first time, including Dilantin, which did not bring about immediate alleviation. She began talking about seeing "devil faces" at various times of the day.[1] That same month, she was prescribed another drug, Aolept, which is similar to chlorpromazine and is used in the treatment of various psychoses including schizophrenia and disturbed behaviour.[2] In depression by 1973, she began hallucinating while praying, and complained about hearing voices telling her that she was "damned" and would "rot in hell".[4] Michel's treatment in a psychiatric hospital did not improve her health and her depression worsened. Long term treatment did not help either, and she grew increasingly frustrated with the medical intervention. Being a devout Catholic, she began to attribute it to demonic possession. Michel became intolerant of sacred places and objects, such as the crucifix.[1]
Michel went to San Damiano with a family friend who regularly organised such pilgrimages to "holy places"—not officially recognised by the church.[5] Her escort concluded that she was suffering from demonic possession because she was unable to walk past a crucifix and refused to drink the water of a holy spring. Both she and her family became convinced and consulted several priests, asking for an exorcism.[4] The priests declined, recommended the continuation of medical treatment, and informed the family that exorcisms required the bishop's permission. In the Catholic church, official approval for an exorcism is given when the person strictly meets the set criteria, then they are considered to be suffering from possession (infestatio) and under demonic control. Intense dislike for religious objects and "supernatural powers" are some of the first indications.[3] Michel worsened physically and displayed aggression, self-injury, drank her own urine and ate insects. In November 1973, Michel started her treatment with Tegretol, an anti-seizure drug and mood stabilizer. She was prescribed anti-psychotic drugs during the course of the religious rites and took this frequently until shortly before her death.[2][6]
Exorcism and death
The priest Ernst Alt, whom they met, on seeing her declared that she didn't "look like an epileptic" and that he didn't see her having seizures.[5] Alt believed she was suffering from demonic possession and urged the local bishop to allow an exorcism. In a letter to him in 1975, Michel wrote, "I am nothing, everything about me is vanity, what should I do, I have to improve, you pray for me" and also once told him, "I want to suffer for other people...but this is so cruel".[3] In September of the same year, Bishop Josef Stangl granted the priest Arnold Renz permission to exorcise according to the Rituale Romanum of 1614, but ordered total secrecy.[7] Renz performed the first session on 24 September.[4] Her parents stopped seeking medical treatment and relied solely on the exorcism rites. 67 exorcism sessions, one or two each week, lasting up to four hours, were performed over about ten months in 1975–1976.[3] Michel began talking increasingly about "dying to atone for the wayward youth of the day and the apostate priests of the modern church", and she refused to eat towards the end.[4]
On 1 July 1976, Michel died in her home. The autopsy report stated the cause was malnutrition and dehydration because of being in a semi-starvation state for almost a year while the rites of exorcism were performed.[8] She weighed 30 kilograms (68 pounds) and the previous day, she had broken knees due to the continuous genuflections and was unable to move without assistance, and was reported to have been suffering from pneumonia.[6]
Prosecution
After an investigation, the state prosecutor maintained that Michel's death could have been prevented even one week before she died.[9]
In 1976, the state charged Michel's parents and priests Ernst Alt and Arnold Renz with negligent homicide.[10] During the case Michel's body was exhumed and tapes were played to the court of the exorcisms over the eleven months which lead to her death.[11] The parents were defended by Erich Schmidt-Leichner. The state maintained that no involved parties be jailed, instead the recommended sentence for the priests was a fine, and the prosecution said that the parents be excluded from punishment as they had "suffered enough",[10] which is a criterion in German penal law, cf. § 60 StGB.
Trial
The trial started on 30 March 1978 in the district court and drew intense interest. Before the court, the doctors testified that Michel was not possessed, stating that this was a psychological effect because of her strict religious upbringing and her epilepsy, but the doctor Richard Roth, who was asked for medical help by Alt, allegedly told her during the exorcism, that "there is no injection against the devil, Anneliese".[4] The priests were defended by lawyers retained by the Church, and Schmidt-Leichner, who defended the parents, claimed that the exorcism was legal and that the German constitution protected citizens in the unrestricted exercise of their religious beliefs. The defence played tapes recorded at the exorcism sessions, sometimes featuring what was claimed to be "demons arguing", to assert their claim that Michel was possessed. Both priests insisted on that and claimed there were six demons including Adolf Hitler, Judas Iscariot and Nero; they further said that she was finally freed because of the exorcism just before her death.[9]
The bishop said that he was not aware of her alarming health condition when he approved of the exorcism and did not testify. The accused were found guilty of manslaughter resulting from negligence and were sentenced to six months in jail (which was later suspended) and three years of probation.[9] It was a far lighter sentence than anticipated,[4] but it was more than requested by the prosecution, who had asked that the priests only be fined and that the parents be found guilty but not punished. The Church approving such an old fashioned exorcism rite drew public and media attention. The case has been labelled as a misidentification of mental illness, negligence, abuse, and religious hysteria.[12]
Exhumation and aftermath
After the trial, the parents asked the authorities for permission to exhume the remains of their daughter. The official reason presented by the parents to authorities was that Michel had been buried in undue hurry in a cheap coffin. Almost two years after the burial, on 25 February 1978, her remains were replaced in a new oak coffin lined with tin. A Carmelite nun from the district of Allgäu, southern Bavaria, told the parents that she had a vision of their daughter's still-intact body which authenticated the supernatural character of the case. The official reports state that the body bore the signs of consistent deterioration. The accused exorcists were discouraged from seeing the remains of Michel. Arnold Renz later stated that he had been prevented from entering the mortuary.[6]
In 1984, the bishops made a petition to the Vatican regarding the exorcism rite and a commission passed on the decision that she was mentally ill, not possessed.[13] Her grave still became a pilgrimage centre for fringe believers. Ulrich Niemann, a Jesuit priest, doctor and psychiatrist, whom priests call in exorcism cases, told The Washington Post, "As a doctor, I say there is no such thing as possession... In my view, these patients are mentally ill. I pray with them, but that alone doesn't help. You have to deal with them as a psychiatrist. But at the same time, when the patient comes from Eastern Europe and believes that he's been impaired by evil, it would be a mistake to ignore his belief system." Niemann further said that he does not think he is an exorcist and does not perform the Roman ritual of 1614.[4] The number of officially sanctioned exorcisms has decreased in Germany due to this case, in spite of Pope Benedict XVI support for wider use of it compared to Pope John Paul II, who previously made the rules more strict involving only rare cases in 1999.[13][14][15]
Three films, The Exorcism of Emily Rose (which focuses on the court case and not the exorcism), Requiem and Anneliese: The Exorcist Tapes, are loosely based on Michel's story.[1]
In 2013, a fire broke out in the house where she lived and the local police said it was a case of arson, some people attributed it to this case.[6][16][17]
See also
References
- "IL MEGLIO DEL WEB. L’esorcismo di Anneliese Michel. Una storia terribile. VIDEO." (in Italian). Sicilia Informazioni. 16 January 2012. Retrieved 26 June 2013.
- Society for Neuroscience (18 February 2011). SfN 2010 - Nano, Theme H, Featured Lectures, Special Lectures, Symposia/Minisymposia, Workshops, Satellites, and Socials. Coe-Truman Technologies. p. 6. ISBN 978-1-61330-001-5. Retrieved 27 June 2013.
- Paris, André (31 May 2003). "Unreiner Geist, weiche!" (in German). Taz.de. Retrieved 15 May 2011.
- Hansen, Eric T. (4 September 2005). "What in God's Name?!". The Washington Post. Retrieved 27 May 2009.
- Interviews in "Satan lebt – Die Rückkehr des Exorzismus", 2006, wdr, Documentary by Helge Cramer.
- Eric Borsje (17 June 2013). "Duitslands beroemdste horrorhuis afgebrand" (in dutch). HLN.BE. Retrieved 25 June 2013.
- "Priests convinced woman was possessed". The Windsor Star. 4 April 1978. Retrieved 14 May 2011.
- "Religion: A Phenomenon of Fear". Time. 6 September 1976. Retrieved 25 April 2010.
- "Bizarre exorcism draws suspended prison terms". The Press-Courier. 22 April 1978. Retrieved 26 June 2013.
- Michael Getler (21 April 1978). "Cries of a Woman Possessed; German Court Hears Tapes in Exorcism Death Trial". The Washington Post.
- Fryer, Jane (8 December 2005). "Satan's Schoolgirl; special report / Convinced she was possessed by the Devil, this girl's mother called in a team of exorcists. When she died in agony her parents were both charged with killing her. But who was really to blame for the tragedy?". Daily Mail.
- Duffey, John M. (2011). Lessons Learned: The Anneliese Michel Exorcism. ISBN 978-1-60899-664-3
- "Planned Polish Exorcism Center Sparks Interest in Germany". DW. Retrieved 31 July 2013.
- "German Catholics bring back exorcism". The Local. 21 May 2008. Retrieved 31 July 2013.
- "Catholic Q&A regarding the case of Anneliese Michel". EWTN. Retrieved 27 June 2013.
- SAT.1 Television (12 June 2013). "(Video & Text) Klingenberg-Exorzismus: Haben Satanisten dieses Haus angezündet?" (in german). SAT.1. Retrieved 12 June 2013.
- Helmut Reister (16 June 2013). "Abgebrannt - Das Exorzisten-Haus" (in german). Abendzeitung. Retrieved 16 June 2013.
Further reading
- Goodman, Felicitas D. (1988). How about Demons?: Possession and Exorcism in the Modern World. Indianapolis: Indiana University Press. ISBN 0-253-32856-X.
- Goodman, Felicitas D. (1981) The Exorcism of Anneliese Michel. Eugene: Resource Publications. ISBN 1-59752-432-8.
- Getler, Micheal. "Cries of a Woman Possessed : German Court Hears Tapes in Exorcism Death Trial" in The Washington Post (21 April 1978)